Direktlänk till inlägg 28 april 2008
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com
Håller på att snickra på strategin till pr-planen till Södertälje kommun. Uppdraget som vår arbetsgrupp på Berghs har är att ta fram en plan för hur Södertälje kommun kan profilera sig som en näringslivsvänlig kommun hos slutmålgruppen.
Vårt koncept som vi presenterat för kunden kallar vi Project Think. Här är pr-strategin:
Genom att skapa och använda ambassadörer genereras trovärdiga budbärare i olika arenor som stimulerar word-of-mouth som i sin tur påverkar attityden hos målgruppen.
Genom att använda storytelling som till stor del fokuserar på att berätta om projektets unicitet och unika möjligheter framstår Södertälje som nytänkande, ansvarstagande och som en näringslivsvänlig kommun som har ett helhetsperspektiv.
Denna debattartikel publiceras i dagens Aftonbladet. Denna version är något längre än den som publiceras i tidningen. Kritiken mot den kinesiska regimen som rensar ut oliktänkande genom övervakning, fängslanden och tortyr är stark. I Sverige rikta...
Hej! Jag har flyttat. Du är välkommen att besöka mig på: http://sagamo.wordpress.com/ ...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Michael Blohm i eftermiddags. Vi var tidigare arbetskamrater på IF Metalls informationsenhet, numera är han ansvarig för bland annat internkommunikationen på Sveriges största verkstadsklu...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Idag inleds seminarierna vid Tällberg Forum under den övergripande "How on earth can we live together? In search of the common sense". Som vanligt har arrangörerna med grundaren Bo Ekman i spetsen ly...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Maria Grafström projektledare på medieanalysföretaget Cision i eftermiddags. Maria som nyligen gav ut boken ”CSR: Företagsansvar i förändring” ska tala om corporate social res...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 | 5 | 6 |
||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | |||
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
|||
21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 |
27 | |||
28 | 29 |
30 | |||||||
|