Direktlänk till inlägg 19 april 2008
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com
I slutprojektet Södertälje kommun äntrar arbetsgruppen nu en ny fas. Nu handlar det att omvandla Project Think till något verkligt och visa hur vi ska marknadsföra Project Think. PR – publika relationer i icke-köpta kanaler – blir avgörande i arbetet. För mig handlar det nu om att ta fram en pr-plan och hitta de rätta – och kreativa – kanalerna för att nå slutmålgruppen.
Det handlar också om hur själva Project Think ska byggas upp dramaturgiskt. Var ska fokus i kommunikationen ligga och när ska kommunikationen skifta och hur. Lars Palms genomenkla modeller i Kommunikationsplanering hjälper till att sortera tankarna.
Har du några spontana tips på kanaler och dramaturgiska grepp?
P.S Såg förresten att bisonblog lagt ut webfilm från förmiddagen av Disruptive Media i onsdags. Värt att titta på.
Denna debattartikel publiceras i dagens Aftonbladet. Denna version är något längre än den som publiceras i tidningen. Kritiken mot den kinesiska regimen som rensar ut oliktänkande genom övervakning, fängslanden och tortyr är stark. I Sverige rikta...
Hej! Jag har flyttat. Du är välkommen att besöka mig på: http://sagamo.wordpress.com/ ...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Michael Blohm i eftermiddags. Vi var tidigare arbetskamrater på IF Metalls informationsenhet, numera är han ansvarig för bland annat internkommunikationen på Sveriges största verkstadsklu...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Idag inleds seminarierna vid Tällberg Forum under den övergripande "How on earth can we live together? In search of the common sense". Som vanligt har arrangörerna med grundaren Bo Ekman i spetsen ly...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Maria Grafström projektledare på medieanalysföretaget Cision i eftermiddags. Maria som nyligen gav ut boken ”CSR: Företagsansvar i förändring” ska tala om corporate social res...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 |
4 | 5 | 6 |
||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | |||
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
|||
21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 |
27 | |||
28 | 29 |
30 | |||||||
|