Direktlänk till inlägg 5 november 2007

Grattis Frida Risberg!

Av Mattias Josefsson - 5 november 2007 16:38

Frida Risbergs arbetsgivare Videomix meddelade på måndagseftermiddagen att företaget tecknar kollektivavtal med Handels. Därmed är den två månader långa konflikten mellan parterna över och den ensamstående mamman Frida Risberg kommer därmed att garanteras OB-ersättning. Grattis!

 
 
Ingen bild

Frida

6 november 2007 08:32

Tack :)
Det är viktigt att vi minns denna kampen nu så vi alla hjälps åt om det skulle hända igen någonstans... det är ju allas ansvar att värna om rättigheterna!

 
Ingen bild

Jednorozec

6 november 2007 20:10

Jo om hon överhuvutaget kommer att ha ett jobb att gå tillbaka till, det är massiva nedskärningar Videomix tvingas göra... Dessutom är dem många av oss kunder som helst ser att hon inte kommer tillbaka. Det var inte bara en som hon uppmanade att "istället för att hyra gå hem och ladda ner, det är billigare" (jag är en av dom hon sa det till!!! Det är olagligt att ladda ner filmer..

 
Ingen bild

Mattias

7 november 2007 07:25

Jednorozec!
Intressant att du redan har hunnit att räkna ut vad villkoren i kollektivavtalet innebär för kostnad för Videomix och samtidigt satt det i relation till företagets vinst. Förra året var den om jag inte missminner mig 13 miljoner kronor.

Om det nu är så att bolaget inte klarar av att överleva efter att de gått med på att betala rimliga arbetsvillkor då ska företaget inte existera. Det kan inte vara meningen att arbetstagarna ska betala företagets överlevnad genom otrygga anställningsvillkor.

Om det nu är så att Frida har uppmanat dig att ladda ned filmer på nätet eftersom det är billigare kan jag inte göra annat än att hålla med henne. Det finns flera lagliga sajter där du kan betala för att ladda ned och se din film.

Men nu har Videomix som sagt tecknat avtal så nu kan du och alla andra som vill att företaget ska överleva hyra där igen.
Bästa hälsningar

 
Ingen bild

Frida

7 november 2007 11:07

Tack Mattias!
Precis min mening, jag har länkat till en massa hemsidor där man HELT LAGLIGT kan ladda ner film. Samma sak som att hyra fast man gör det hemifrån och det är oftast billigare! Om det är så att våra kunder inte vill att jag ska gå tillbaka är det jättetråkigt, det är dom jag jobbar för! Men jag har samtidigt pratat med många stamkunder som sagt att dom inte kommer gå dit förrän vi är tillbaka!

 
Ingen bild

Jednorozec

15 november 2007 11:01

Konstigt att det var väldigt många av stamkunderna som tyckte att Frida behandlade dom illa då..

Och ett inlägg Frida (eftersom att jag antar att Du kommer att läsa detta) du hänvisade till programmet DC++ och att det var billigare att köpa tomma skivor att bränna på.. Och nej det är inte lagligt..

Dessutom är det ju tyvärr så att Du setts som väldigt arrogant mot kunder, redan innan Du gick ut i strejk. Vi hoppas bara att företaget får upp ögonen för detta med..

 
Ingen bild

Frida

19 november 2007 20:29

Ska tillägga att Jednorozec skriver lika mycket skit på vår blogg så jag får be allmänheten att bortse från denna människa och hans kommentarer.
Han hittar på saker som det behagar honom själv och har inga som helst underlägg för sina påståenden.

 
Ingen bild

Mattias

20 november 2007 04:57

De anklagelser som du framför i din kommentar både av vad Frida har sagt och hennes personlighet får stå för dig. Jag förutsätter att du har bevis för att du skriver är sant i annat fall är detta i den närmaste att betrakta som ett förtal.

 
Ingen bild

Jednorozec

20 november 2007 13:38

Jag var inte ensam när hon sa det.

Och att Frida inte kan ta kritik får stå för henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Josefsson - 7 augusti 2008 17:33

Denna debattartikel publiceras i dagens Aftonbladet. Denna version är något längre än den som publiceras i tidningen.    Kritiken mot den kinesiska regimen som rensar ut oliktänkande genom övervakning, fängslanden och tortyr är stark. I Sverige rikta...

Av Mattias Josefsson - 27 juni 2008 21:03

   Hej!  Jag har flyttat. Du är välkommen att besöka mig på: http://sagamo.wordpress.com/ ...

Av Mattias Josefsson - 26 juni 2008 18:54

Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com   Pratade med Michael Blohm i eftermiddags. Vi var tidigare arbetskamrater på IF Metalls informationsenhet, numera är han ansvarig för bland annat internkommunikationen på Sveriges största verkstadsklu...

Av Mattias Josefsson - 26 juni 2008 06:35

Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com   Idag inleds seminarierna vid Tällberg Forum under den övergripande "How on earth can we live together? In search of the common sense". Som vanligt har arrangörerna med grundaren Bo Ekman i spetsen ly...

Av Mattias Josefsson - 25 juni 2008 19:34

Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com   Pratade med Maria Grafström projektledare på medieanalysföretaget Cision i eftermiddags. Maria som nyligen gav ut boken ”CSR: Företagsansvar i förändring” ska tala om corporate social res...

Ovido - Quiz & Flashcards