Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Mattias Josefsson - 26 maj 2008 18:49

Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com


Puh, det är mycket nu. Det har varit mycket arbete med slutprojektet på Berghs samtidigt som jag försöker att komma in i min nya roll som kommunikationsombudsman hos socialdemokraterna.

 

Slututställningen på Berghs avslutades igår. Efter att dörrarna stängts vid tretiden kryllade huset med elever som rev, packade ned och upp, flyttade och ställde i ordningen igen. Emellanåt fick jag känslan av att veta hur det är att leva i en myrstack.

 

I dag var det arbete igen. Och jag ska villigt erkänna att jag inte studsade upp ur sängen. Nu så här framåt kvällningen ska jag förbereda ett pass som jag ska hålla i Göteborg i morgon. Mitt pass är en del av en kurs för ett gäng fackligt förtroendevalda som är informationsansvariga på sina arbetsplatser.

 

Jag har tänkt att för en dialog med gruppen utifrån bland annat de här inläggen:

 

Struktur för systematisk facklig marknadsanalys

En strategisk analys av den fackliga målgruppen

Om budskap, formulering, ord och avstånd

 

Hinner jag, har jag även tänkt försöka väcka en del tankar kring hur förbunden inom LO väljer att bedriva kampanjer. Men fokus ligger först och främst på att pressa ned de teoriska resonemangen och modellerna i texterna jag länkar till ett arbetsplatsperspektiv.

Ovido - Quiz & Flashcards