Direktlänk till inlägg 25 februari 2008
I en stor annonskampanj uppmanar ICA konsumenter att dela med sig av sina recept till nya kokboken ”Hela Sveriges husman”. Även denna kampanj från ICA är relationsinriktad men med en betydligt smalare målgrupp än tv-serien med Stig.
I sin nya reklamkampanj vill ICA göra en bok tillsammans med kunderna – men inte alla kunder. Reklamen riktar sig i första hand till dem som är vana att tillbringa tid vid spisen och som vill dela med sig av sina erfarenheter. Boken riktar sig till en målgrupp som definieras som experter – en målgrupp som vill interagera.
Målet med reklamen med ICA-Stig är rimligen att göra relationen så nära och så laddat med positiva känslor att ICA rent mentalt kommer närmare de allra flesta av sina kunder. Det i sin tur underlättar för butikskedjan att långsiktigt sälja mer. Tv-reklamen har en tämligen bred målgrupp. Du behöver inte vara expert på mat för att kunna ta den till dig samtidigt som den kan roa även den som tillbringar timmar i köket.
Läs också min blogg Breven till Marlon.
Denna debattartikel publiceras i dagens Aftonbladet. Denna version är något längre än den som publiceras i tidningen. Kritiken mot den kinesiska regimen som rensar ut oliktänkande genom övervakning, fängslanden och tortyr är stark. I Sverige rikta...
Hej! Jag har flyttat. Du är välkommen att besöka mig på: http://sagamo.wordpress.com/ ...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Michael Blohm i eftermiddags. Vi var tidigare arbetskamrater på IF Metalls informationsenhet, numera är han ansvarig för bland annat internkommunikationen på Sveriges största verkstadsklu...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Idag inleds seminarierna vid Tällberg Forum under den övergripande "How on earth can we live together? In search of the common sense". Som vanligt har arrangörerna med grundaren Bo Ekman i spetsen ly...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Maria Grafström projektledare på medieanalysföretaget Cision i eftermiddags. Maria som nyligen gav ut boken ”CSR: Företagsansvar i förändring” ska tala om corporate social res...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
|||||||
4 |
5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | |||
11 |
12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | |||
18 |
19 | 20 | 21 |
22 |
23 | 24 |
|||
25 | 26 |
27 | 28 |
29 | |||||
|