Direktlänk till inlägg 25 februari 2008
Indiska gör en H&M; låter designers göra kollektionen, rapporterar Dagens Media. Den kommunikativa taktiken är marknadsföring via pr i ett första steg för att sedan komplettera med köpta kanaler. Koncepttänkande, helt enkelt.
Själv ägnade jag en del av helgen åt att tänka igenom ett kommunikativt koncept som jag ska presentera på ett företag på fredag. Konceptet fungerar integrerat - i såväl köpta, som icke-köpta och egna kanaler.
Idén utgår från varumärkets position i dag och var det borde vara utifrån ett kors med variablerna Novis – Expert på ena axeln, och Mossig – Nydanande på andra axeln.
Jag tänker visa på en aktivitet där det finns förutsättning för publicitet i icke köpta kanaler före, under och efter aktiviteten är genomförd. Pr:n kompletteras med annonser som förstärker budskapet.
Läs också min blogg Breven till Marlon.
Denna debattartikel publiceras i dagens Aftonbladet. Denna version är något längre än den som publiceras i tidningen. Kritiken mot den kinesiska regimen som rensar ut oliktänkande genom övervakning, fängslanden och tortyr är stark. I Sverige rikta...
Hej! Jag har flyttat. Du är välkommen att besöka mig på: http://sagamo.wordpress.com/ ...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Michael Blohm i eftermiddags. Vi var tidigare arbetskamrater på IF Metalls informationsenhet, numera är han ansvarig för bland annat internkommunikationen på Sveriges största verkstadsklu...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Idag inleds seminarierna vid Tällberg Forum under den övergripande "How on earth can we live together? In search of the common sense". Som vanligt har arrangörerna med grundaren Bo Ekman i spetsen ly...
Jag har flyttat till http://sagamo.wordpress.com Pratade med Maria Grafström projektledare på medieanalysföretaget Cision i eftermiddags. Maria som nyligen gav ut boken ”CSR: Företagsansvar i förändring” ska tala om corporate social res...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
|||||||
4 |
5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | |||
11 |
12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | |||
18 |
19 | 20 | 21 |
22 |
23 | 24 |
|||
25 | 26 |
27 | 28 |
29 | |||||
|